Milánnal az élet

Remélem, hogy nagy élmény lesz majd a gyerkőcömnek, ha rábukkan erre a dossziéra. Elképzeltem, ahogy olvasgatja a bejegyzéseket, újraélve vele a közös életünk kezdetét, az első közös otthonunk építését, az első kutyás kalandunkat, a hétköznapi és kevésbé hétköznapi dolgokat... Hát íme, kedves Milán. Ez a te naplód. Na meg az enyém :) Te vagy az egyetlen és egyben kedvenc Fiam. :D Érted, miattad létezem. Imádlak, szeretlek, Te vagy nekem a MINDEN. (Pedig néha próbára teszel,) )

Amire büszkék vagyunk

Ennyien

page counter

Ti mondtátok

  • Miskolci Sírásó (blackmamba): Ha megnősz, kiverheted a FARKAM ! (2013.03.11. 12:43)
  • Nani: Olyan rég írtál már! Mi van veletek??? (2011.03.22. 11:20) ez pedig egy ropogós...
  • Nani: Hol vagytok? Hogy vagytok? Hiányollak benneteket.... (2010.10.31. 10:52) laza
  • Nani: Nem lehet egyszerű.... a szíved odahúz és mégis menni kell.... (2010.08.15. 17:41) jönni kell...
  • Nani: Olyan helyes Kisfiú! Örülök, hogy jól vagytok!!! (2010.08.10. 11:04) képek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Bööööölcsis töprengések

2009.05.27. 20:30 :: bakacsimba

Bölcsődei töprengés már sokadszorra. Mert, hogy közeleg a szeptember. Van bennem egy kis para, de nem amiatt, hogy ez Milánnak nem lesz jó, hanem amiatt, hogy hogyan fogok túllépni az egyre gyakrabban jelentkező lelkiismeret furdallásomon. Nem kéne, hogy legyen, mivel tudom, hogy Milánnak kell a társaság, itthon, ingerszegény környezetben teljesen kiakad néha, ami nem is csoda, az egyetlen kikapcsolódási lehetőség a játszótér, a kert, na meg a közért, ami egy saroknyira van tőlünk.

Jó lesz neki ott, gyerekek között, hiszen Ő is imádja a társaságot, sőt, igényli, egyre jobban. Nem lesz hátrányára, ha lehet azt mondani, jobban fog szocializálódni. Egy dadusra 5-6 gyerek jut, ami valljuk be, nem rossz átlag. Gondolom, hogy a kicsikre meg még jobban figyelnek.

Eddig is dolgoztam itthonról, mellette, igaz, Ő erre sok lehetőséget nem adott, így természetesen éjjel oldottam meg a kérdést, de így tettem volna akkor is, ha napi három órát aludt volna.

Úgy érzem, hogy a lehető legjobbat, legtöbbet megtettem Érte eddig is, ami ezentúl sem lesz másképpen. Minden nap friss ételt evett, tiszta ruhában járt, frissítettük tudását, ami szintén természetes. Úgy érzem, hogy értelmileg és érzelmileg eddig is a maximumot nyújtottam neki, ami ezután is így lesz. Úgy érzem, hogy az, hogy már az összetett mondatokat is érti, az összetett felkéréseknek is eleget tesz, hogy felismer mindent, pedig van, amit csak egyszer mutattam meg neki, hogy próbál utánozni minden szót, úgy érzem, azt mutatja, hogy szépen, tudatosan nevelem. Mert nevelem, egyedül, Apa sajnos csak két naponta jár haza, akkor azt a két órácskát Vele tölti (ekkor én főzök, mosogatok, hajtogatok), bár tegnap megjegyezte, amikor a szomszéddal beszélgettem fél órát, hogy hol voltam, miért nem jöttem, hát oldja meg, nekem is szükségem van ennyire minimum, sőt, nem kéne ezzel sem elszámolnom, egyedül kell töltenie a fiával az időt, nem pedig úgy, hogy én is ott vagyok lépten-nyomon, ha baj van, akkor meg anya, gyere... Nem, ez nem szídás, csak kijött, kijött, mint a bölcsi, amikor megkérdezik, hogy miért nem maradok Vele itthon három évig.

Nem maradok, mert nem tudok, itt nincsen senkink. Nem tudok, mert örülök, hogy van egy munkahelyem, ahová visszavárnak feltétlenül, szeretettel, gyerekestől, betegségestől, ahol tudják, hogy a barátnőm - és egyben főnöknőm - után megint én jövök a tesókérdéssel, hogy utána megint kimarad minimum másfél év, de akkor is van, lesz munkahelyem, amit sok gyerekes nő nem mondhat el magáról. Hogy akár itthonról is dolgozhatok heti egyszer-kétszer. Nem beszélve arról, hogy a pénz is kell, hitel és miegyéb mellett meg főleg. És, hogy összetehetem és teszem a kezem mindazért, hogy a Csimotám mellett is dolgozni tudtam, hogy kerestem is, igaz, sokszor már megtapasztaltam azt, hogy milyen is élő halottnak lenni. Mindezt a Családomért. 

És válaszolva a falusiak kérdésére, akik lehet, hogy úgy látják, hogy szar alak vagyok, amiért bölcsibe adom a gyermekem: tessék, van egy kiegyensúlyozott gyermekem, aki nem fél az idegenektől, aki nem ordít, ha az anyja nincs éppen a közelében, aki barátságos, aki mindent ért, aki körbepuszil mindenkit, akit szeret, mert telis-tele van szeretettel. Én pedig ismerek olyat - és itt félreértés ne essék, nem becsülök alá egyetlen ilyen gyermeket sem -, aki másfél évesen még csakéskizárólagazanyjaseggében, járni nem tud, sír, bármilyen helyzetben..., nem, hogy a felszólításra, hogy megyünk a közértbe újong, amint beérünk, keresi az imádott Valikát, körbe-körbe szaladgál, körbe-körbe puszilgatják, előadja minden tudományát, provokálja magát. Hát, akkor nem társasági? Hát, akkor rossz lesz neki, ha gyerekek között lesz? Hozzátéve azt, hogy a Mama - nem kis áldozatot vállalva - minden nap találkozhat Vele, ami szintén jót tesz neki, mert imádja. Akkor ez rossz lenne? Én nem jártam bölcsibe, de az ovódára visszaemlékezve csak jó emlékeim vannak. Imádtam. Szerintem nem lesz a bölcsivel Milán se másképpen.

Aki meg úgy gondolja, hogy felelőtlen vagyok amiatt, hogy Milán bölcsis lesz, az nézzen mélyen magába. Én nem fogok lelkiismeret furdallással kelni-feküdni (már csak azért sem, mert jó, hogy kiírhatom magamből), már csak az imént leírtak miatt sem.

De mondhatom csúnyán azt is, hogy kapják be a nem létezőmet, mert ezt is csak a Fiamért teszem. Nem pedig jókedvből....

 

6 komment

Címkék: milán bölcsöde kicsitanyais

A bejegyzés trackback címe:

https://milanbaba.blog.hu/api/trackback/id/tr771147571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Emőanya 2009.05.29. 18:50:43

Ne foglalkozz vele, hogy ki mit mond:) Amikor Bencét a szülési szabi leteltével 168nap /5,5hónap/ után bölcsibe kellett adnom engem is mindenki megvetett, aki nem ismerte az indokaimat:( De túléltem, túléltük, a többi meg nem számít.Sőt nagyon jó bölcsibe került,ahova amikor már nagyobbacska lett szeretett is járni:) Bizton állíthatom így 10év távlatából is, hogy semmi rossz hatása nem volt és nem is lett semmi károsodása miatta:D Könnyű a másikra ujjal mutogatni:( Senki nem fogja helyetted etetni-ruházni Milánt ill. befizetni a kölcsönöd törlesztőjét:( /Kivéve, ha a kisebbséghez tartoznál/ Az élet sajna sok lemondással jár:( És még örülhetünk, hogy van munkánk,munkahelyünk:) Atim is megy szeptembertől bölcsibe:) mLegalábbis remélem:) 2helyre is jelentkeztünk, de majd csak júniusban tudom meg, hogy felvették-e.

bingii 2009.05.30. 08:38:19

Én frankón nem értem, hogy mi ez az elítélősdni.
1. Gondolják, hogy csak úgy az öletekbe hullik a pénz?
2. Gondolják, hogy nem fontoltad meg százszor és százszor a döntésedet?
3. Gondolják, hogy nem tudja a saját anyja, hogy mi a legjobb a fiának?
4. Gondolják, hogy ilyen sz@r válsághelyzetben nem ragadod meg az alkalmat a melóhely iránt?
Szerintem akkor lennél felelőtlen, ha nem így tennél. És tudom, hogy fáj belül, hogy nem tudsz majd annyit lenni Milánnal, mert én is ezen őrlődöm, de nekik tényleg jó lesz ott. Persze múlik a gyerekeken és a gondozónőkön is, de bízzunk benne, hogy aranyosak, rendesek lesznek és akkor csak hasznára fog válni a bölcsi.
Maján is látom, hogy sokat számít a heti 3nap bölcsis játszóházazás és biztos, hogy Milán is még inkább ki fog nyílni, bár irtó okos kiskrapek már így is és büszke lehetsz magadra, hogy ennyi mindent tud, mert ugye a tudás nem csak úgy a nagy semmiből jön. Tehetnél fel képet a menyasszonyának!!!!!:)
Puszi

Nani 2009.05.30. 13:28:58

Szerintem senkinek nincs joga kérdőre vonni a döntésedet, hiszen Te tudod, hogy mi jó a gyermekednek, Te ismered a lehetőségeiteket és korlátaitokat is. Nem mellesleg Milán igazi társasági gyerkőc elejétől fogva, imádni fogja a bölcsit. Te meg ahogy elkezdi érezni fogod, hogy jól döntöttél! Semmi lelkiismeretfurdalás!!!

Panda és Dóra 2009.06.03. 14:18:58

Te nem az a fajta vagy, aki azon gondokodik, hogy mit gondolnak mások, vagyis komolyan nem gondolkodsz el rajta, remélem. Őszintén? Kit érdekel, azt csak is te tudod kizárólag, hogy milyen Milán, milyenek az igényei, te mit tudsz neki megadni, és hogy a te igényeid milyenek, mert ez is fontos, hiszen okm először is Anya vagy, de emberként se szűntél meg funkcionálni. Mindenkit csak annyi kár érjen, hogy bölcsibe adják, és akkor senkinek nem lesz rossz gyerekkora. Amúgy nem értem, a bölcsi már nagyon régóta létezik, működik, mi a baj vele? Az ok, hogy egy gyerek legyen az anyja mellett, de azért már nem pár hetes csecsemőről beszélünk. Lelkifuri hess, mert tényleg nincs miért!!

cucka 2009.06.04. 09:34:41

Az előttem szóló lányok már mindent elmondtak. :) Tényleg nincs okod az aggodalomra, hiába a tankönyvek, a szakirodalmak, minden anyuka és gyerek más és más és minden szituáció is más és más. Ezért gyűlölöm, amikor a gyereknek pl. x hónaposan ezt és ezt kell csinálnia, mert? könyörgöm, mi sem vagyunk egyformák, vannak rosszabb és jobb napjaink... ááá, csak felhúzom magam, pedig nem is ezt akartam! :)))
Szóval, ez a bölcsi téma is forró terület, itt is mindenki okoskodik és mindenkinek határozottan kiforrott véleménye van róla, még akkor is, ha gyereke sincs. ;) Mostanában sokat gondolkodtam én is erről. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy egyelőre megoldható az én munkám is itthonról, belefér napközben, Hunor mellett (általában), segítségünk még egy szomszédnéni személyében sincs, Csabával egymásra számíthatunk. Ő mindennap igyekszik haza, ha délelőttös 3 körül már hazaér, ha délutános, igyekszik 9-re. Arról sztem említést sem kell tennem, hogy Hunc addig nem hajlandó vacsorázni/fürdeni, amíg nem ér haza az apja, mert így szokta meg. Én csodállak, mert el sem tudnám képzelni azt, hogy mindennel a nyakamba akár 2 napig apa nélkül legyünk el... bár biztos menne, ha muszáj lenne, de jelen pillanatban elképzelhetetlen számomra. Hatalmas erő van Benned és tudom, Milánnak semmilyen hátránya nem fog származni abból, ha Te visszamész dolgozni, ő pedig bölcsis lesz. A szereteted mindentől meg fogja védeni, és a veled töltött röpke órácskák sokkal tartalmasabbak és értékesebbek lesznek, mint most. :) Ölellek, és ne hagyd a lelkiismeretfurit a nyakadra mászni, mert nincs okod rá! :)))

bakacsimba · http://milanbaba.blog.hu 2009.06.06. 20:26:16

Köszönöm lányok a bíztatást, édesek vagytok! :) Napról-napra jobban erősödik bennem, hogy igen, Milánnak jó lesz ott, mert nagyon kell neki a társaság.
süti beállítások módosítása